19 september 2022

Begravningen

Hej på er, tittade ni på drottning Elizabeth II:s begravning i dag? Jag jobbade, men hade direktsändningen både på Sveriges TV4 och BBC i bakgrunden. Största delen av affärerna var stängda här för att folk skulle ha möjlighet att följa begravningen, så det var väldigt tyst på gatorna när jag gick på promenad vid 15-tiden.

Det var verkligen pampigt och ibland riktigt rörande med mycket symbolik. Drottningen fick verkligen ett ordentligt avsked. Jag kan tänka mig att den brittiska säkerhetstjänsten pustade ut när allt var över med tanke på hur många stora ledare som samlades på en och samma plats.
Eftersom mycket skulle vara stängt i dag unnade jag mig hemkörd mat från "min" Sri Lankanska restaurang i går som även räckte till i dag. Jag åt den med stekt blomkålsris. Det är så otroligt gott😋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...