29 september 2022

Söndagen

Hej på er. Den här veckan har bestått av jobb, jobb och mera jobb, med avbrott för ett gympass mitt på dagen, så det finns inte några intressanta bilder att lägga upp. I dag tog jag mig också ut för en promenad efter träningen för att utnyttja det soliga vädret. Det är kallt nu på morgonen så får se hur länge vi kan hålla oss innan vi sätter på värmen. Vi har ingen centralvärme utan knäpper på elementen i det rum vi råkar befinna oss.

Här åt jag och två kompisar i söndags på den mysiga restaurangen Rock and Rose i Richmond. Jag hade inte träffat Sussie och Anna-Kaarin sedan i början på sommaren så det var riktigt kul att "catcha upp"
Medan jag väntade på dem beställde jag in en Aperol Spritz med en liten tvist. Den var fantastiskt fräsch och god.

Till förrätt åt jag tonfisksachimi som smälte i munnen ...
Och eftersom det var söndag så beställde jag Sunday Roast med biff till förrätt. 
Det blev också en efterrättsmargarita som avslutning. Vi satt nästan i tre timmar och pratade. Vi ska också försöka få till en helgresa någonstans i England i slutet av oktober när det är skollov och Anna-Kaarin har ledigt.
I morgon ska jag få min fjärde dos covidvaccin. Jag hade först fått tid till den 10 oktober, men så kom ett textmeddelande från min läkarmottagning för ett par dagar sedan och jag lyckades få en tid till imorgon på en mottagning mycket närmare mig.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...