12 december 2022

Juligt och kallt

Hej på er! Så här såg det ut i morse när vi steg upp, allt täckt av ett tunnt snötäcke. Allt jag kan tänka på är att det inte blir mer än så här, åtminstone inte fram till torsdag, för annars finns det risk för att de annullerar flyg till höger och vänster😒
I lördags trotsade vi kylan och tog bussen till Richmond för middag på den mysiga puben White Swan. Steve hade på sig vinterjacka för ovanlighetens skull och då är det kallt, jag minns inte hur många år det är sedan han använt den sist. Normalt kör han med vårjacka året runt, men han håller väl på att bli gammal han också😉

Vi fick världens långsammaste busschaufför och satt som på nålar hela vägen. När vi kom fram till puben med andan i halsen blev vi visade till vårt bokade bord ... som låg framför en TV-skärm ... som visade VM-matchen mellan England och Frankrike. Suck tänkte vi. Innan matchen började var ljudnivån väldigt hög och vi funderade starkt på att gå igen, men jag var hungrig och hade sett fram emot maten här så vi beslöt oss för att stanna och uthärda. Som tur var lugnade det ner sig när matchen började och klientelen visade sig vara av den mer lågmälda typen. Vi andades ut😏

Steve är inte speciellt intresserad av fotboll men hade dock svårt att hålla blicken borta från skärmen eftersom den var alldeles framför honom. Jag "tröstade" mig med ett glas engelskt bubbel😏
Jag valde kroketter med oxkind och cheddarost som formligen smälte i munnen, så goda.
Jag med TV-skärmen i bakgrunden. 
Till huvudrätt beställde vi båda julig kalkon med alla tillbehör samt en stor skiva skinka som pricken på i av någon orsak. Vi åt tills vi nästan sprack för det var väldigt gott😋
Vi hoppade efterrätten men jag beställde in ännu ett glas bubbel för att få den värsta mättnaden att släppa.

På vägen mot bussen passerade vi det här mycket juldekorerade huset. Här kan man tala om att gå "all in". Jag tror dock inte att ägarna dekorerat själva. Har man råd med en så här stor byggnad så anlitar man nog någon som gör jobbet. Snyggt var det i alla fall😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...