28 december 2022

Sista kvällen

Så är julen över från den här gången och i morgon bär det av tillbaka till London, Steve och Busen😊. Steve fick fira jul med Busen i år eftersom ännu en tågstrejk satte stopp för hans resa till föräldrarna i södra England. Han ska dock åka dit några dagar i januari istället. Har man inget körkort blir man väldigt isolerad när kollektivtrafiken strejkar.

För några dagar sedan åkte brorsan och jag en snabbis till Storsand här i Monäs för att kolla isläget och ta några foton i det vackra soliga vädret. Trots snö och kyla fanns det ännu öppet hav.

Jag har som vanligt inte gjort många kilometer under julledigheten; två resor till Nykarleby och det är allt. Jag har dock jobbat hälften av tiden och tränat 12 dagar av 14. Jag har ett ganska aktivt liv i London så när jag kommer hit på vintern tycker jag det är skönt att bara vara, träffa familjen och min bästa vän. Jag har inte någon större lust att glida fram och tillbaka på de dåligt plogade vägarna i kommunen😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...