19 december 2022

Dagarna som gått

Så är vi inne i julveckan, nu kommer dagarna att rusa iväg💨. 

I dag var jag på mitt årliga tandläkarbesök. Jag hade som tur var inga hål utan tandläkaren spenderade största delen av den tilldelade halvtimmen med att avlägsna tandsten. Sedan jag flyttade till England har jag haft tandsten varje år, jämför med kanske var femte år när jag bodde i Finland.😒

Jag har inte hunnit göra några stordåd sedan jag kom hem, men hållit igång styrketräningen samt varit på långpromenader tillsammans med min äldsta kompis Beatrice som varit hemma över helgen. Vi har känt varandra sedan vi var fem år och och har hållit kontakten sedan dess. 

Man behöver inte mycket för att träna hemma; ett träningspass på youtube och hantlar, gärna med två olika vikter.
I lördags gjorde jag en goda fisk- och räksoppan med saffran. Jag använde det här receptet men tillsatte blomkålsbuketter och tärnad kålrot för att göra den mer matig.
Monäs är vacker både sommar och vinter.
I går testade vi ett nytt väldigt gott engelskt rosebubbel. Man hittar det på matvarukedjan Waitrose.
Är det någon som kan posera så är det Elvis. Han ligger bara i sin "hydda" när han är ensam hemma eller vid åskväder😊
Det är tröttsamt att vara söt😻
Elvis dricker helst rinnande vatten. Om ingen befinner sig på toaletten när han vill ha vatten, lägger han sig på mattan framför toaletten och väntar tills någon kommer. Man får inte vara dum😼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...