14 februari 2023

Trevlig Alla Hjärtans Dag/Vändag!

Hej på er och trevlig Vändag! Har ni firat dagen på något sätt?

Steve jobbar i kväll så vi "firade" i går med en halvt färdiglagad trerätters måltid från Marks & Spencer. I morse blev jag dock bortskämd av honom med engelsk frukost😍. Medan jag var på gymmet gjorde han frukost och när jag duschat var det bara att sätta sig och äta. Lyx😋

Så här såg gårdagens middag ut. Förrätten var pilgrimsmusslor i gräddig sås med potatismos runt. Vi behövde bara grädda den i ugnen i 15 minuter.
Sedan var det dags för Steve att ställa sig framför spisen och steka två ryggbiffar. Han är den som är bäst på att steka kött och får därför alltid den uppgiften. Till köttet åt vi ångkokta grönsaker och en färdig ostig grönsaksgratäng
Middagen avslutades med en chokladfondant med smält choklad i mitten, guddomlig. Vid det laget var jag så mätt att jag inte orkade med hela efterrätten. Då är man mätt😋 För de tre rätterna (minus de ångkokta grönsakerna) och en flaska vin för två personer betalade vi £20, det kan man kalla värde för pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...