4 februari 2023

Oplanerad musikal

Precis hemkommen från gymmet och frukosten ligger i magen. När jag postat det här inlägget blir det marsch in i duschen. Busen har varit lika aktiv i natt och hans sista "attack" var 7.20. Jag skulle ändå stiga upp 7.40 för att gå till gymmet, så vi fick lite gostid tillsammans innan det var dags att röra på mig och han fick sin efterlängtade frukost.😍

I går kväll var det musikaldags igen, jag skulle se Menopause II – The musical ... trodde jag. När jag kom fram och visade biljetten så visade sig att jag var en månad för tidigt, biljetten var till 3.3. Den tredje är uppenbarligen en fredag både i februari och mars😏. Tjejen som kontrollerade biljetten rekommenderade då musikalen "The Cher Show" som handlar om hennes liv, när jag ändå tagit mig till teatern. Jag tänkte varför inte?, jag gillar ju hennes musik. Jag fick tag på en biljett till rimligt pris, köpte ett glas rödvin och satte mig. Om musikalen var tråkig kunde jag ju alltid gå i pausen utan någon större ekonomisk förlust😊

Jag behövde inte gå hem i förtid för jisses så bra den var!!! Det var tre tjejer som delade rollen som Cher i olika delar av hennes liv och karriär och de gjorde ett mycket bra jobb.
Teatern var fullspäckad och när de sjöng de sista låtarna fick man ta fram sina telefoner och filma och fotografera så mycket man ville. Publiken var helt vild och sjöng och dansade, stämningen var fantastisk.
Jag är så glad över att jag beslöt mig för att ge showen en chans, tänk vad jag hade missat om jag valtat åkt hem istället. Livet blir mycket roligare om man säger Ja oftare än Nej.😊
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...