1 april 2024

Påsken 2024

Glad Påsk, som nu sjunger på sista versen. Steve och jag har mest hasat runt här hemma men det har också varit skönt. Jag har dock inte haft någon ursäkt att lata mig eftersom alla mina träningspass har gått på gymmet😏. 

I dag började dagen med ett tidigt pass Mindfull Yoga. När jag kom hem tog jag itu med den otacksamma uppgiften att avlägsna gammal och möglig gummimassa i fogarna längst ner i duschen. Det är tredje gången jag gör det nu och det är ett riktigt skit- och pillergöra. Jag gjorde lite mer än hälften och beslöt mig för att göra resten senare den här veckan när jag lugnat nerverna.😖 Nu är fogarna i alla fall vita istället för svarta och det känns genast mer hygieniskt.

I fredags lämnade vi faktiskt Wandsworth och tog bussen till stadsdelen Shepherd's Bush där det megastora shoppingcentret Westfield ligger eftersom Steve ville kolla på byxor. När vi åkt 2/3 delar av resan blev det tvärstopp i trafiken och vi rörde oss kanske 20 meter på en halv timme. Vi försökte hålla ut men till slut fick vi nog och steg av och gick den sista biten, vilket tog ungefär en halv timme.

Det var inte bara vi som tyckte att det var en god ide att besöka Westfield på långfredagen för jisses vad mycket folk. Resultatet av besöket blev; inga byxor för Steve men ett par sköna shorts till mig från M&S.😊

Kaos!

Steve och jag kommer att åka till Gdansk i Polen om ett par veckor och jag vill alltid ha en gammal hederlig tryckt guidebok med mig när jag reser. Det fanns ingen guide specifikt för endast Gdansk på min bokhandel så då beställde jag den här från Amazon istället.
Jag fick boken följande dag men vilken besvikelse när jag öppnade den; inte en enda bild, endast text i teckenstorlek 20, typ. Jag kan faktiskt läsa den utan glasögon😏. Bilderna är ju halva nöjet med en guidebok så den här kommer inte att få följa med på resan.😒
I lördags åt vi middag på restaurang Gazette i Wandsworth Common. Vi utnyttjade också sista dagen på deras erbjudande om 50 % rabatt på maten. Vilket sammanträffande😏. 

Maten var god som vanligt. Vi beställde båda grillad bläckfisk med grönsaksrulle och chilimajonnäs till förrätt ...
... och grillat kött till huvudrätt, men olika typer. Jag valde chateaubriand med bernaisesås. Jag ber alltid om att få köttet medium, men den här gången var det snarare medium-rått när det anlände. Jag tycker om råbiff, men när köttet är tillagat vill jag ha det medium så att det är varmt rätt igenom. Jag funderade på att be dom grilla köttet lite mera men orkade inte utan åt det i stora tuggor i stället innan det kallnat helt och sköljde ner det med vin.😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...