27 december 2019

God fortsättning

Hej och hoppas ni har haft en skön jul och hunnit både vila och äta gott. Vår har varit väldigt traditionsenlig, precis som det ska vara. Jag har också försökt röra på mig med styrketräning i källaren och promenader med min äldsta kompis Beatrice. Tänk att vi känt varandra sedan vi var 5 år och fortfarande är lika goda vänner!

Här kommer några bilder från de senaste dagarna utan någon specifik ordningsföljd.
På juldagen anlände vintern. Det snöade hela dagen och på eftermiddagen låg ett vackert snötäcke på marken och i träden.
 Det har ocskå blivit ett par Blossacocktails.
 Jag tog med mig en Christmas pudding från England som vi åt till efterrätt igår. Det är en ångad dessert full av spritdränkt torkad frukt. Den här versionen hade också Prosecco i sig. Puddingen är ofta väligt söt så man kan inte äta alltför mycket.
 I går kom Beatrice och jag oss ut och gå redan på dagen och så här fint var det vid hamnen, 50 Shades of Gray.
 
Naturligtvis har vi också hunnit dricka ett par Blue Arrows😋
Och äta dessertostar till. De här köpte jag i Saluhallen i Vasa, det var allt från brieost med tryffel och whiskeycheddar till svartpepparost  och mögelost.
Och inget inlägg är fullständigt utan några foton på en katt, i det här fallet familjens glitterätande kattskrälle Elvis😼
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...