25 december 2019

Julfirandet fortsätter

Här går dagarna sin gilla gång. Efter en grön julafton så vaknade vi till en vit juldagsmorgon och det har nästan snöat non stop sedan dess.
I går var vi till kyrkan och Julbönen som vanligt men man åker väl främst dit för att kolla in bybor och grannbybor än att lyssna på predikan😊,
När vi halkat hem igen på glashala vägar var det dags för jullunch med de vanliga godsakerna😋
Skinka, lådorna och varm rödkålssallad är absolut bäst på julbordet.
Elvis höll sig i närheten, när han inte hade fullt upp med att springa ut och in.
I söndags var det dags för vår årliga glöggfest i källaren, en tradition som alltid är lika kul. Jag bjöd på en grymt god, julig och enkel välkomstdrink som bestod av ett champagneglas med hälften av årets Blossa-glögg och hälften torrt bubbel. Rekommenderas.
Vi dricker alltid tyska Feuerzangenbowle som är både god och imponerande.
Vi tar foton av den brinnande sockertoppen varje år och jag tror inte att de skiljer sig mycket. Också en tradition😊
Det finns inget som slår en öppen spis när det kommer till mys.
Ja, vad har jag gjort annat då?! Jag har varit riktigt duktig med min hemmaträning, allt som behövs är några lösa vikter, kroppstyngden och bra musik. I fredags mötte jag upp med min goda vän Maria på middag i Nykarleby. Vi träffades på den lokala restaurangen FAF. De serverar endast hamburgare men goda sådana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...