14 december 2019

Luciakonsert och trevlig middag

God kväll i stugorna. Jag sitter som vanligt och myser med massa tända ljus. I morgon åker jag till Finland i två veckor så nu bränner jag så många jag hinner😊. Allt är nu i princip packat, jag är incheckad till flyget och morgondagens taxi är bokad.

I går var Steve och jag på Svenska kyrkans luciakonsert i St Paul's Cathedral och kyrkan var full som vanligt. Jag har varit ett antal år nu. Konserten hålls varannat år i St Paul's och vartannat år i Westminster Cathedral. Steve tyckte kanske att det var sisådär men han kom i allafall efter att jag frågat i flera år utan framgång😊
 Efteråt gick vi på middag till en italienska restaurang i närheten tillsammans med Cecilia och Anette och deras respektive. Vi satt på olika ställen i kyrkan så vi träffades först på restaurangen. Cecilia flyttade tillbaka till Göteborg i oktober, efter 7 år i London och Anette och hennes man bor i Portugal sedan ett par år tillbaka men besöker ofta London.
 Vi både åt och drack gott. Jag beställde nötköttscarpaccio med burrataost till förrätt ...
... och lammkottletter till huvudrätt. Jag bad om gröna bönor istället för potatismos men fick trots det potatismos och bönorna på sidan. Jag sade att det var helt ok när hon undrade, men på grund av deras "blunder" så fick jag dem gratis och så skyfflade jag över potatisen till en nöjd Steve, snacka om bra service😊
Efter middagen hade klockan hunnit bli sent och vi tänkte ta tunnelbana och tåg hem, När vi kom till Waterloo station så fick vi veta att sista tåget gått. "Vår" tågoperatör strejkar som bäst och slutar gå tidigare än normalt på vardagarna i en hel månad samt annullerar vissa turer. Detta eviga tågstrejkande😠. Som tur var går det bussar och vi tog en som gick till Clapham Junction och bytte där till en som gick ända hem. Jag tror vi var hemma vid kl 1.