9 april 2020

"Påskfirande" 2020

Glad skärtorsdag från ett soligt och varmt London, 22 grader i dag! Här är varje dag den andra lik nuförtiden, säkert för er också😊. Förutom att träna hemma så går jag ut och går varje dag en timme eller längre och för några dagar sedan promenerade till stadsdelen Clapham Common istället för min vanliga runda. London är verkligen fantastisk med sina stora grönområden och det är inte svårt att hålla det rekommenderade 2 m avståndet när man går där.
Förra veckan fick jag ett tips om företaget Ditt svenska skafferi i Sverige varifrån man kan beställa svenska (och lite finländska) godsaker. Jag beställde på lördag och i dag fick jag mitt paket med UPS. Inte dåligt med tanke på att två av dessa leveransdagar var under helgen.
Jag beställde inte jättemycket men Steve fick lite choklad och till mig beställde jag mörkchoklad med salmiak, en påse Fisherman's friend med salmiaksmak och sockerfri Påskmust! I Finland säljer de både Jul- och Påskmust men aldrig den sockerfria varianten vilket är väldigt besynnerligt😒. Jag har också lagt in en beställning till Finska kyrkan här som erbjuder hemkörning till adresser i Storlondon nu under coronakrisen, men jag vet inte ännu när den leveransen kommer.
Vissa tar att skydda sig ett steg längre än alla andra😊 De här stod och köade in till matvaruaffären Marks & Spencers häromdagen men det såg snarare ut som om de jobbade som brottsplatsundersökare😁.
Vi brukar inte fira påsk alltför intensivt men i år blir de extremt lugnt. UK kommer att fortsätta vara i "lockdown" som de kallar det i säkert två veckor till och sen får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...