5 april 2020

Våren är här och rena fönster

Trevlig helg på er! Hoppas ni alla är friska och krya. Vi är fortsättningsvis vid god hälsa så den största utmaningen är att fylla dagarna med något vettigt. I dag har det varit 21 grader i skuggan så helt fantastiskt. Vi vaknade av oss själva runt 8, eller nu ljuger jag, jag vaknade av att Steve försökte få Busen att sluta tugga på plast under sängen😬. Busen gör alltid det när han vill få oss att stiga upp, och trots att vi försökt "avplastisera" sängkammaren så hittar han alltid någon liten prasslig påse som vi glömt plocka undan😼.
Efter frukost tog jag tag i vårens fönstertvätt. Vi har ganska många fönster men de är små så cirka 1 timme senare hade jag tvättat dem alla både på in- och utsidan. När det var avklarat tränade jag en svettig 45 minuter hantel- och helkroppklass. Jag gillar när man får ta i ordentligt och svetten rinner. Under fönstertvätten och träningen hade Steve åkt till bowls-klubben som ligger redvid hans jobb för att klippa gräset där, och när jag duschat så promenerade jag också dit och satt i solen och njöt och lyssnade på ljudbok medan han klippte gräset.

Kvällens middag blev fat head pizza med pepperoni, tomat, ost, paprika och tomat. Jag älskar den här pizzabotten, inget mjöl alls utan bara ost, ägg, mandelmjöl och vitlökssalt.
I fredags utnyttjade vi Deliveroo igen och beställde hem libanesisk/turkisk mat. Jag tycker det är lite kul att följa alla uppdateringar om hur beställningen framskrider
Mmmm, grillade spett med malet kött av lamm, kycklinglever och grillad halloumi, räckte som middag på lördag också😋
Vår alle städes närvarande Busen, plötsligt när man tittar upp från skärmen så sitter han där och stirrar😀

Så har då den andra veckan av de första 3 veckorna av karantän gått. I slutet av den tredje veckan så ska myndigheterna utvärdera om strategin har fungerat. Blir nog allt svårare att hålla folk inomhus ju finare vädret blir, vem vill sitta och uggla inomhus när solen skiner och det är över 20 grader på utsidan😎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...