15 april 2020

Påsken och tillbaka i vardagen

Så var påsken över för den här gången och den går inte precis till historien som den mest livliga, men vi kunde absolut inte klaga på vädret med över 20 grader de flesta dagar. Det blev långa promenader varje dag. Vi är fortfarande i karantän men imorgon ska vi få veta hur länge det kommer att pågå och i vilken form.

Nu är det lillördag och dagen till ära gjorde jag en liten smörgåstårta enligt det här LCHF-receptet. Jag gillar speciellt smörgåstårtor med fisk och skaldjur. Den skulle inte vinna någon dekorationstävling men det är smaken som räknas😋
I fredags testade vi matleveransföretaget Uber Eats. Det blev grekiskt med gris- och kycklingspett, en liten sallad och halloumifranska, och naturligtvis fransa och bröd som Steve fick äran att äta upp😀
Påsken till ära så blev det bubbel i dagarna tre men det gick bara åt en flaska.
En av kvällarna gjorde jag French 75 som är en av mina favoritdrinkar.
Det har också blivit mycket Netflix-tittande och speciellt serier om ultraortodoxa judar av någon orsak. Först tittade jag på en jättebra miniserie som hette Unorthodox och nu plöjer jag en halvkomisk israelisk "familjeserie" som heter Shtisel. Snart pratar jag flytande hebreiska och jiddish😀.
Jag har varit väldigt duktig när det kommer till att träna, om jag får säga det själv, och har hittat några favoritvideor på youtube som får svetten att rinna. Jag tränar också i princip varje dag, varför inte liksom😊.
Och så avslutar jag med några Busenbilder i vanlig ordning. Jag tror han är ganska nöjd att vi båda är hemma hela dagarna.
Han är en riktig "långskånk"😻
Han har två lådor som han varvar mellan under dagen och kvällen, kan inte förstå att katter tycker så mycket om att ligga i trånga utrymmen😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...