4 juni 2021

Evans & Peel Detective Agency

God eftermiddag på er! Här har det regnat lite smått hela dagen, ganska skönt kan jag tycka efter några mycket varma dagar. Det blir så svårt att sova när det är för varmt. Vi har dock en fläkt som brukar få gå dygnet runt varma nätter men den ligger fortfarande på vinden. 

I onsdags var Angela och jag till den här mysiga baren, Evans & Peel Detective Agency, inte långt från tunnelbanestationen i Earls Court. Baren har ett "amerikansk detektiv"-tema och har man ett fall så "löser" de det åt dig😃. Angela och jag hade inget fall åt dem den här gången utan ville bara dricka några drinkar och äta lite. 

När vi var här så var det strålande solsken och 26 grader utomhus så det var minst sagt tunnsått med kunder. Det är dock förståeligt, när man småfrusit hela vintern och våren så vill man ta tillvara varje varm dag och hellre sitta i parken eller på uteterasser än i en källare.😊

Jag gillar ställen med gammaldags inredning, atmosfären är så mysig.

Vi provade som sagt några olika drinkar ...
Och åt några smårätter. Jag valde Padrone pepper ...
och amerikanska köttbullar som var friterade visade det sig. Man besöker nog inte stället för deras mat😏
Drinkarna var goda, och en av Angelas drink serverades påhittigt nog i en espressokokare.
De spelar live jazz och swing torsdag, fredag och lördag och det skulle jag jättegärna komma och lyssna till ... en kväll när det är sämre väder😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...