24 juni 2021

Veckans mat och lite annat

Hej på er. Är precis hemkommen från en bowls-tävling som Steve och hans klubbkompis Tom deltog i och som de vann🎉. Jag var enda i publiken men tycker det är ganska avslappnande att sitta och titta med en ljudbok i öronen. Skulle jag stannat hemma hade jag garanterat suttit och jobbat, i brist på bättre att göra.😏. Steve åkte vidare till sin klubb tillsammans med Tom för att lämna av sina klot och kläder medan jag tog bussen hem. När jag steg av bussen gick jag via en kebabrestaurang nära oss och köpte med mig en dönerkebab med sallad. Mums. Jag köper alltid en stor portion så att jag har mat för två dagar.
Så här såg gårdagens lunch och middag ut, köttbullar med dillbroccoli och rårörda lingon som mina föräldrar plockat. Supergott i all sin enkelhet.😋
I lördags åt Steve och jag middag på den här fantastiska argentinska stekrestaurangen i Mortlake, sydvästra London.
Jag beställde rumpstek (min favoritköttbit) med gröna bönor och sallad till huvudrätt. Servitrisen var säkert ganska ny och glömde att fråga hur jag ville ha köttet stekt, och jag glömde nämna det själv, så när jag fick det var det blodigt. Jag älskar råbiff för då vet jag vad jag får och den är finhackad, men det går inte alls när det är en hel köttbit. Jag skickade tillbaka steken och bad dem steka på den lite till. När jag fick tillbaka tallriken så hade de stekt en helt ny köttbit till mig. Jag skulle ha varit mer än nöjd att få min första tillbaka eftersom jag inte tycker om att slösa mat, men det är väl det som kallas bra service.😏
Det har säkert inte undgått någon att det är midsommar i morgon. Här är det dock en vanlig arbetsdag, Steve och jag och några kompisar firar på lördag istället. Om det blir bbq i parken eller hemma hos våra kompisar beror på vädret ... alltid detta väder😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...