5 juni 2021

I mathimlen och annat ditt och datt

Hej på er, hoppas ni har lika fint väder som vi har😎. Tänkte jag skulle gå ut på en promenad i solen om en timme eller så, när jag vilat mig från morgonens dansklass, muskelträning och städning.😛

Det var minst sagt jobbigt att stiga upp före åtta för att gå till gymmet i morse, ögonen gick nästan i kors. När jag nämnde till några av de andra på dansklassen som jag känner ytligt att jag känt mig väldigt seg de senaste veckorna, så sa de att de har känt samma. En av kvinnorna hade en teori om att vi blivit så ovana vid att umgås med andra under alla dessa nedstängningar att vi måste lära oss hur man gör igen, vilket naturligtvis kräver mycket mentalt. Det tror jag stämmer absolut.

I går var jag bara hemma och avslutade det senaste tusenbitarspusslet som jag fått av Steve. 5 minuter efter att jag tagit bilden så låg alla bitar i lådan igen, redo att ges till nästa pusselentusiast😊

Köpte de här lila bollarna som fredagsbukett. Dom är riktigt vackra och det finns inga blad som ruttnar i vattnet.
I torsdags åt Cecilia och jag middag på restaurangen Hannah i Clapham Junction. Det var mitt andra besök på lika många veckor för maten är såååå god. Jag äter ute ganska ofta, London är rena paradiset för matälskare, och har med åren blivit svårflörtad när det kommer till mat. Redan efter första tuggan av den första rätten förra veckan så var jag såld. Nu blir det att göra regelbundna besök dit innan kvaliteten försämras, om jag ska vara lite cynisk😏. Många av mina tidigare favoritrestauranger har låtit kvaliteten sjunka efter en tid, oftast genom att de gjort för stora ändringar i menyerna och tagit bort alla rätter jag tyckt om samt höjt priserna.
 

Vi fick bord utomhus vilket var bra men, ett bord bredvid en vältraffikerad gata är kanske inte ett toppläge precis ... tur att många bilar är eldrivna nuförtiden😊

Det blev ett par British 75 tillsammans med maten. Så fräsch drink.

Jag beställde mozzarella, tonfisktartar (bästa jag ätit på länge) och grillad bläckfisk på bädd av limabönmos, dragonaoli, citronaoli och iberico-skinka. Åh så gott, jag var i mathimlen. När vi ätit klart gick vi till en pub i närheten för en avslutande drink. Vi var dock så otroligt mätta att det gick otroligt långsamt😀
Nej, nu är Steve hemma och vi ska promenera in till Clapham Junction.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...