2 juni 2021

Dagarna som gått

God kväll i stugorna! Jag är nyss hemkommen från ett par drinkar med Angela i en mysig bar i Earls Court som jag fick nys om via Facebook, men mer om det i morgon eller övermorgon.😊

Det är mycket kompisträffar nu, vilket inte är konstigt när man mer eller mindre suttit hemma och häckat i 4 månader. Ingen av oss är heller intresserade av att träffas på ett cafe utan de ska helst ske över en middag. Kaffe kan jag göra själv hemma. Jag blev så uttråkad av att göra mat varje dag och det känns fantastiskt att bli uppassad igen.😊

I går träffade jag Anette och Angela i Battersea på restaurangen Megan's som serverar medelhavsinspirerad mat. Maten är ok men inredningen är väldigt mysig. 
Kyckling i het sås
Det blev ett par drinkar och glas rödvin också under Happy Hour.
Utsikten utanför restaurangen är inte helt fel.
Battersea Power Station som kommer att erbjuda både lägenheter, underhållning, butiker och restauranger när den är färdigrenoverad. 
I lördags tog Steve och jag tåget till New Malden som ligger ca 30 minuter från oss. New Malden är
lite som Little Korea med massor av koreanska restauranger. Vår favorit här heter K-Town där man tillagar sin egen mat på en gill. Man får äta hur mycket man vill för 25 pund vilket är väldigt förmånligt och råvarorna är jättebra.

Man går inte hit för den mysiga miljön och intressanta samtal eftersom ljudnivån är väldigt hög, utan för maten. När man går ut därifrån luktar alla kläder av stekos.😏
Värmeböljan fortsätter och de senaste dagarna har jag både tränat hemma eller på gymmet och gått en entimmespromenad i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...