21 februari 2022

Lördag i Tooting

Hej på er. Hoppas veckan har börjat bra. Här har vinden äntligen lugnat ner sig så att jag kunde ta en promenad på lunchen.

I söndags gjorde jag inget annat än gick till gymmet men på lördag åt Steve och jag middag på Tooting Market. Jag gillar verkligen stället; massor av människor och restauranger och barer sida vid sida.
Jag tog Steve till samma spanska restaurang som Angela och jag åt på i december, Tokova. De hade äntligen öppnat igen efter januaristängningen. Steve och jag satte oss vid disken mot köket och hade obehindrad utsikt över matlagningen😊.

Vi delade på olika rätter och maten var lika fantastisk och uppfinningsrik som förra gången. 😋😋😋
Efter middagen gick vi runt på marknaden innan vi gick ut och till den andra delen. Marknaden består av två stora byggnader och man måste gå ut för att ta sig till den andra. Jag ville testa en bar som jag såg förra gången jag var där, The Secret Bar. Baren var liten men hade väldigt förmånliga priser. Steve blev så imponerad att han drack två dubbelwhiskeyn, det har han inte gjort på år och dar😁

Jag är ingen whiskeyfantast så höll mig till Margaritas som serverades på rätt sätt, med salt runt kanten.

Det här drack jag dock inte😛
Även på den här sidan av marknaden var det full fart, det fanns till och med en DJ som spelade.
Tänk vad man kan hitta när man går genom ett par stora plastskynken😀 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...