18 februari 2022

Eunice och Steves gamla hoods

Trevlig fredag på er!

Vi hade stormen Eunice på besök här i England i några timmar i dag. Nu verkar den dock ha bedarrat, åtminstone här i London. Det lär ha varit den starkaste stormen någonsin i Storbritannien. Jag såg ett inslag på nyheterna när några plan lyfte och landade på Heathrow. Jag skulle inte ha velat vara flygkapten eller passagerare på de planen för de svajade ordentligt både hit och dit😬. De flesta flygen hade ställts in så jag fattar inte riktigt varför några ändå tilläts lyfta/landa?

Steves föräldrar bor på sydkusten, och där hade taket på deras ganska stora inbyggda uteplats lyft ett par centimeter av vinden innan det som tur är fallit på plats igen

Även denna vecka har varit fullbokad av arbete, men i onsdags träffades Angela och jag på en pub i Battersea som visade sig vara Steves gamla lokala pub, The Fox and Hounds. Den ligger bara ett par gator från Steves barndomshem. Han har inte kunnat förmå sig att besöka gatan efter att föräldrarna sålde huset och han flyttade därifrån för nästan 20 år sedan.

Jag undrar dock om det fortfarande spökar där? Både Steve och hans familj samt familjen som bodde där före dem både såg och hörde onaturliga och oförklarliga saker. Steves mamma till och med kallade in en präst som gjorde andeutdrivning. Det blev lite lugnare efter det, även om problemen inte försvann helt. Skulle något likadant hända i vår lägenhet skulle jag ta mitt pick och pack och flytta ut samma kväll😃

Puben var mysig och maten helt OK. Orsaken till att vi besökte den här puben var att Angela sett en lista någonstans med Londons 10 bästa gourmetpubar och den här puben var med på den. Vi tänkte nu göra det till ett projekt och försöka besöka dem alla, samtidigt som man får utforska nya områden.
Hoppas ni hade en trevlig Alla Hjärtans Dag eller Vändag. Steve lyckades vara förkyld just då så vi nöjde oss med att äta förrätt, laxterrin, och ...
huvudrätt; stek, blomkåls- och ostgratäng och ugnsrostad brysselkål.
Vi åt efterrätten, som var chokladfondat dagen efter. Det gick bra det också😋
Busen fortsätter att tanka värme. Jag har svårt att tänka mig att det kan vara särskilt bekvämt när luftstrupen trycker mot kanten på liggplatsen.😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...