10 januari 2014

Fredag och fredagscocktail

Äntligen fredag!!! Som jag har längtat hela veckan att kunna sova ut. Som vanligt vaknar jag väl redan kl 8 som jag brukar göra på lördagar.

Så vad har jag "pynjat" med idag då.

Halv 10 var jag på plats på gymet för ett Body Pump-pass så nu är jag stel i hela kroppen, men kul var det.
När jag kom tillbaka gick jag i duschen och jobbade några timmar innan det var dags att följa med Steve till Kingston där han skulle ta sin teoritest för körkortet. Tyvärr så hade han ett par fel för mycket så det blir att ta det på nytt. Han borde nog köpa den där boken med traffikregler och läsa igenom den noggrant istället för att ta gamla tester. Testet innehöll också ett antal videoklipp, 14 tror jag, där man skulle klicka varje gång man ansåg att någon bröt mot reglerna eller när man skulle se upp. Steve fann det mycket svårt för klickade man för ofta så fick man fel på grund av det och för lite så fick man fel för att man inte klickade på alla fel. Han visste inte riktigt hur ofta man skulle klicka. I en video så skulle man t.ex. klicka när man passerade en fotgängare som gick på trottoaren?! Hur kan det vara fel?? Trottoarer är väl till för fotgängare??

Efter hans test gick vi till O'Neills pub för kombinerad lunch och middag. Steve var inte på humör för någon mat så jag åt själv. Jag gillar verkligen deras all day irish breakfast.
Efter maten gick vi i några affärer innan vi tog tåget hem igen. Det är jätterea nu men som vanligt känner jag inget shoppingsug då, är trött på alla vinterkläder.

När jag kom hem skakade jag ihop en Blue Arrow-drink till mig. Nu hade jag alla ingredienser så den smakade perfekt och dessutom är den ganska LCHF. Ni hittar receptet nere på inlägget.
Blue Arrow
1 glas

Krossad is
4 delar gin
2 del Cointreau
2 del limejuice
1 del blå curacao eller bols

Häll rikligt med krossad is i en cocktailshaker.
Häll på gin, Cointreau, limejuice och blå curacao och skaka kraftigt i ungefär fem sekunder.
Sila upp i ett kylt cocktailglas och njut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...