29 juli 2023

Sommar i Monäs 2023 - del 3

Hej från ett regnigt Österbotten! Snart är årets sommarbesök i Monäs över och i morgon tar jag flyget tillbaka till London.

Här kommer lite spridda foton från den senaste veckan.

Förutom första veckan när jag mest slappade så har jag tränat varje dag de senaste två veckorna. Hantlar och en bra träningsvideo på youtube är allt man behöver för att få till ett svettigt pass som är lika bra som, eller bättre än, de man får på gymmet.
I torsdags var det dags för den årliga veteranfordonsträffen på Skatan i Monäs. Där fanns både gamla traktorer, bilar och ett par motorcyklar. Evenemanget lockade fler deltagare och besökare än tidigare. Det är kul när folk ställer upp när det ordnas något i byn.
Farsan deltog med sin gamla Valmet som min ena bror renoverat. Nu är det bara ny färg som fattas och så är traktorn som ny.
Vi har lyckats äta utomhus majoriteten av dagarna och Elvis är alltid med.
I veckan när vi shoppade mat på Citymarket så såg jag den här roliga felskrivningen, bollar när dom menade bullar (som i köttbullar)😂
Det har blivit många trevliga promenader och träffar med min bästa och äldsta kompis Beatrice då vi för ovanlighetens skull haft semester samtidigt.😊
En kväll provade vi på en ny drink, Maiden's prayer, med 1 del gin, 1 del Cointreau, 1/2 del apelsinjuice och 1/2 del citronjuice. Den var väldigt god den också.
En kväll åt vi tortillor med kyckling och salsa. Jag har gjort dem ofta hemma i London, men då med lågkolhydrattortillor.
Till efterrätt blev det hemlagad glass med jordgubbar som är enkel att göra lågkolhydrat med sötning.
Jag avslutar med några bilder av Elvis som aldrig är långt borta från oss.

Att han inte får nackspärr ...
... eller kvävs😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...