20 augusti 2016

Mera mat och roliga pubar

Glad lördag alla! Jag hade ingen dansklass i morse då instruktören är på annat jobb så jag sov nästan ända till kl 10. Jag skulle säkert ha sovit ännu längre men Busen kom och bet mig lätt i tån och när det inte fick upp mig vandrade han upp och bet mig i armen. Det var precis som om han sa att nu får det vara färdigt med sovandet ...ska han säga som sover hela dagarna:-)

Kände mig lite hängig i morse så det är väl en av mina halvdagsförkylningar som är på gång. Jag minns inte när jag varit ordentligt förkyld senast, måste säkert vara minst 10 år sedan, så jag har aldrig någon orsak att tycka syn om mig själv och spendera tid i sängen ... eller att inte gå till gymet:-)

Igår träffades Mia och jag på AW i Shoreditch och vi började med middag på Strut & Cluck dit Steve och jag var i lördags, servitrisen till och med kom ihåg mig:-). Jag är alltid imponerad av vissa människors ansiktsminnen.

Igår satt vi i den mysigt inredda bakre delen av restaurangen.
Jag tog samma för- och sidorätt som i lördags men beslöt mig för att prova deras kalkonkotletter till huvudrätt. Mia tog samma sak. Det kom två stora kotletter och tillsammans med den generösa för- och sidorätten nästan rullade vi ut ur restaurangen, jisses så mätta vi var.
Efter middagen gick vi på ytterligare ett par drinkar i puben bredvid som hette Commercial Tavern. Det var lite som att stiga in i Alice i Underlandet med massor av konstig "inredning". På en hylla fanns massor av jesusstatyer, på en vägg tusentals pusselbitar ...
Tavlor med nakna kvinnor från början av 1900-talet, stolar som ser ut som bakar ... Man såg något nytt varje gång man vred på huvudet. En pub i min smak:-)
Efter ett par drinkar och en mycket trevlig kväll tog jag overground-tåget till Clapham Junction och därifrån en kort bussresa. Jag avskyr att behöva byta tunnelbanetåg så jag sitter hellre 10 min extra på ett som går direkt, eller nästan direkt. Overground-tågen har dessutom bättre luftkonditionering än tunnelbanan.
Igår hade Steve och jag planerat att äta ute någonstans i Clapham Junction, det hade resten av de boende i sydvästra Lonodon planerat också för det var fullt i princip överallt. Till slut styrde vi kosan till kedjerestaurangen Cote Brasserie i Clapham Junction och där fick vi plats. Brukar i princip inte besöka kedjerestauranger utan vill stödja småföretagare men ibland har nöden ingen lag. Maten här är dock helt ok.

Vi började med en skål blandade oliver. Vem skulle ha trott för fem år sedan att jag skulle börja tycka om oliver. Att börja äta lågkolhydratkost är som att sluta röka, smaksinnet förbättras.
Som huvudrätt åt jag råbiff som var perfekt smaksatt.
Huvudrätten blev stekt ankbröst med gröna bönor istället för potatisen, också mycket god.
Nej, nu är det snart dags att byta om till träningskläder, jag har ett mycket svettigt Body Attack-pass framför mig. Sedan åker jag kanske till North Sheen där Steve spelar Bowls-match innan jag ska träffa min kompis Carina inne i city för sing-a-long-bio. Den här gången ska vi se filmen Purple Rain med Prince.