1 april 2017

Bag-all - New Yorks enda shopping

Trevlig lördag på er alla. Här är den lite mindre trevlig för jag är inne på min fjärde förkylningsdag, det är säkert 20 år sedan jag haft en ordentlig förkylning. Det var nog inte det smartaste draget att sitta högst upp på en Hop on hop off-buss i nollgradig temperatur och hård vind i New York. Det var till och med för mycket för min kropp:-). När Steve och jag steg av bussen efter en 2 timmar lång rundtur kunde vi knappt gå, lederna var stelfrusna och fötterna bortdomnade. Jag panikköpte en stickad mössa efteråt men då var det troligen redan för sent. Så nu känner jag mig allt annat än fräsch och näsduksförbrukningen har nått oanade höjder. Jag har som tur är varken hosta eller feber men det har slagit lock för öronen vilket är allt annat än bra då jag ska flyga hem till Finland på tisdag. Nå, jag har ännu två dagar på mig att bli frisk.

Tänkte jag skulle visa min enda shopping under New York-resan (onödigt att shoppa där när 90 % finns i London och till mycket lägre pris). Jag läser Pernilla Wahlgrens blogg och hon har en kompis som bor i New York som designar återvinningsbara tygpåsar med roliga tryck som man kan använda till massa olika ändamål. Företaget/butiken heter Bag-all. Sagt och gjort, sista dagen släpade jag Steve till Little Italy för att besöka affären och kom därifrån med några fynd, bl.a. en påse för underkläder/simkläder, solglasögonfodral, förvaringsväska för resegrejer samt sminkväska. Man kan också göra grejerna mer personliga genom att brodera sitt eget eller någon annans namn på påsen.
 Jag gillar mönstret på fodret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...