3 april 2017

Middag under marken

Hejsvejs. En snabbis innan jag åker in till stan för "improvisationsmusikal". Jag gillar improvisationsteater för allt kan hända och för att jag imponeras över hur snabbtänkta skådespelarna är. Jag kan tänka mig att improvisation till musik är ännu mer utmanande. Det ska bli kul:-).

Min förkylning tog ett stort steg tillbaka i natt och nu känner jag mig nästan normal igen. Det är otroligt hur snabbt den kan försvinna, för igår kände jag mig ganska eländig fortfarande och var storförbrukare av näsdukar.

I lördags trotsade jag förkylningen och åkte in till Piccadilly Circus för att träffa en kompis som jag inte sett på ca 8 år. Ulrika och jag träffades när jag bott ca 1 år i London och hon var nyinflyttad. Vi blev snabbt kompisar och när hon efter lite över ett år åkte tillbaka till Sverige igen då hon tröttnade på alla dåligt betalda jobb så har vi hållit kontakten. Hon drömmer fortfarande om att flytta tillbaka till igen så skam den som ger sig. Hon får sin Phd om ett par år så då borde hon nog få bättre jobb:-)

Jag hade bokat bord på en fransk restaurang som låg under marken vid Piccadilly Circus, Brasserie Zedel. Jag hade läst om restaurangen för första gången för en vecka sedan och ville gärna prova den. Ingången är ganska liten men när man gått ner några trappor under jorden öppnar sig en jättestor restaurangdel med guld- och marmorinredning.
Ulrika, hon har inte ändrats mycket på 8 år måste jag säga:-)
Note to self, beställ inte fisksoppa på en fransk restaurang. Jag glömde bort att de passerar/mixar all fisk/skaldjur och kvar blir en tunn soppa. Jag vill gärna se fisk/skaldjursbitar i min soppa.
Min stek, kallas flat iron steak på engelska (luffarbiff på svenska enligt google), var dock jättegod och mör och såsen full av smak. Jag böt ut potatisen mot broccoli och riven mandel.
De bjuder även på live jazzmusik de flesta kvällar i veckan i baren "Le crazy coqs":-). Det vill jag gärna testa.
Ingången till hela stället efter att man gått ner ett par trappor. Snacka om hidden gem.
Efter middagen gick vi på ännu en drink på en bar i närheten (vi hade ju trots allt inte setts på så många år). Jag provade en cocktail på konjak och äkta champagne som inte var dum alls.
Nej, nu måste jag rusa. Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...