11 juli 2019

Bowls i kubik

God kväll alla! Här kommer en liten uppdatering av vad jag gjort de senaste dagarna, vilket inte är alltför mycket😊. Jag har i princip spenderat mina dagar framför datorn, på gymmet, framför datorn igen och vid bowls-planen.

Det är intensiva dagar nu om man är bowls-spelare med matcher både här och där.

I söndags var det en stor turnering på en klubb nära där vi bor så vi kunde gå dit. Bowls-klubbarna i London med omnejd är indelade i olika områden och på morgonen spelade Area 1 mot 2 (dit Steve hör). Det är ett kul tillfälle att träffa andra bowlare eftersom bara några spelare från en klubb deltar.
Efter några timmar så stod Steves Area 2 som segrare. Om några veckor kommer de att spela mot Area 3 eller 4.
På söndag kväll åt vi middag på puben The Crown i stadsdelen St Margrets. Det är en av våra favoritrestauranger men i söndags blev vi lite besvikna på maten.
Steve beställde pork belly till huvudrätt och jag anklår men när vi högg in på den upptäckte vi att båda rätterna var otroligt torra. När servitrisen frågade hur det smakade så berättade vi att det var ok men att köttet var otroligt torrt. Hon bad jättemycket om ursäkt och pratade med både sin manager och köket och det slutade med att jag fick mitt glas rödvin gratis (Steve drack bara vatten till maten). Hade vi sagt till efter första eller andra tuggan så hade vi säkert fått ny mat, men vi orkade inte vänta på nya rätter. Maten har alltid varit superbra hittills så vi ger dem en chans till.
Efter middagen gick vi till en pub som ligger mittemot tågstationen och delade på en flaska vin. Det här puben var tom jämfört med The Crown som alltid är välbesökt.
När vi kom till Wandsworth igen möttes vi av de här hotande molnen. Det blev dock inte värre än så.
Det var också Pride-vecka och från stadshuset vajade både Pride- och den brittiska flaggan, en jättebra ide tycker jag som man tycker andra kommuner kunde ta i bruk också.
På måndag hade jag ledigt från bowls-tittandet men på tisdag var det dags igen, den här gången på en plats som heter Egham och som ligger ca 30 minuter med tåg från Wandsworth. Steve spelade singelmatch, som han vann, och jag tittade på, lyssnade på ljudbok, åt fläsksvålar och festade på ett glas rödvin😊
I går var det dags för ännu en singelmatch för Steve, men i en annan turnering. Den här gången hölls tävlingen i Putney som ligger bara några minuter med buss från Wandsworth.

Svenska Cecilia kom också dit för att samtidigt leverera ett par silverörhängen som jag beställt av henne (hon är jurist som sadlat om till silversmed). Jag ska ta ett foto och lägga upp vid tillfälle, de är jättefina. Hon har aldrig sett en bowls-match tidigare och stannade kvar hela matchen fast hon inte skulle ha haft tid😁.

Den här bilden är lite kul. Mitt under matchen dök ett gäng huvuden upp på andra sidan häcken. Det var säkert någon slags guidad tur.
Nu blir det inga fler bowls-matcher för mig förrän jag är tillbaka i London igen i augusti. På söndag åker jag hem till Finland och stannar där till den 31 juli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...