6 juli 2019

Restaurangprovning och Busen gör skäl för sitt namn

Pust, har äntligen kunnat sätta mig ner i lugn och ro. Jag gjorde en sista kraftansträngning och bytte sängkläder när jag kom hem från lunchen oc nu snurrar en omgång tvätt i maskinen och vi kan sova gott i en renbäddad säng. Bästa känslan😊

Dagen började iallafall med min vanliga dansklass kl. 8.15. När jag kom hem igen åt jag frukost och sedan dammsög jag hela lägenheten och moppade golvet. Vi hade planerat att städa i dag men så fick Steve förfrågan om han kunde spela bowls i dag och kunde inte säga nej eftersom de hade svårt att få ihop ett gäng. Nå, vi... eller Steve får städa i morgon istället för jag har gjort det mesta av mitt.

Halv 1 var det dags för lördagens andra pass, Body Attack. Det var en ersättare som höll i klassen istället för Mike och nu verkar det som om han inte kommer tillbaka😭 Han har hållit i Body Attacken i säkert 8 år och är extremt bra, tar inte ett steg fel någonsin. Han blir exremt svår att ersätta.

Efter gymmet hoppade jag i duschen och gock och åt lunch på en tämligen ny kinesisk restaurang i närheten. Maten var bra (grillat ankbröst med wokade grönsaker) men de hade nog gått överstyr med sockret i såserna. Jag vill att huvudrätter ska smaka salt, inte sött. Jag försökte låta såserna rinna av men ändå blev det lite äckligt tillslut, synd på en så god rätt. Eftersom jag äter sockerfritt när jag själv kan bestämma, så blir sockersmaken säker 5 gånger så stark när man får mat som andra inte skulle reagera nämnvärt över. Jag kommer nog att prova stället igen men då blir det nog havsabborren inbakad i bananblad som jag också funderade över.

I går inleddes dagen med att jag upptäckte att avfallspåsen läckt när jag skulle ta ut den i samband med att jag gick till gymmet. Botten på plastbehållaren var full av en stinkande brun vätska och runt den svarta sopsäcken kravlade fluglarver. Det är inte för inte rötmånad. Locket på avfallsbehållaren hade varit delvis öppet och naturligtvis hade flugor krupit in dit och lagt ägg. Jag hade bråttom till gymmet så det enda jag hann var att tömma ut det stinkande vattnet, skölja lite, desinficera med "bleach" och ta ut den stinkande sopsäcken. Jag fattar dock inte hur så myckete vätska hade kunnat hamna i avfallsbehållaren för jag häller aldrig vätskor dit, de går direkt i toalettstolen. Jag frågade Steve men han hade iiiiiingen aning som vanligt😏. Händer det igen får han ta hand om det, och han är mer "känslig" än mig när det kommer till sådana här saker😈

I går spelade Steve en parmatch tillsammans med sin klubbkompis Tom som de vann. Efter 7 ändar ledde Steve och Tom med 23-3 men sedan började de skita sig och de fick inte ett ända poäng de sista 14 ändarna medan de andra plockade poäng efter poäng. Det var endast tack vare att de gick ut så hårt i början att det andra laget inte kunde gå om. Både Tom och Steve var lite generade efteråt för man ska inte tappa spelet så mycket😁
Så här kan en kvarglömd påse med kattgodis se ut när Busen varit framme, där kan man tala om snål😼. I går morse hörde jag Steve gräla med Busen när han uppenbarligen börjat bita hål på en säck med kläder som jag sorterat ut och skulle ta till en välgörenhetsbutik. Steve berättade att Busen satt och sneglade på Steves reaktion samtidigt som han fernetiskt tuggade på plasten😂. Det blev att lappa hålen i påsen med brunt tejp innan jag kunde ta den till butiken.
Jag avslutar med en bild på en av de rätter jag ätit i veckan, garanterat fri från tillsatt socker. Ryggbiff med smält smör och spetskål stekt i smör.😋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...