1 februari 2020

Dagen hittills

Trevlig lördag på er. Fixade precis min lunch som blev kesoplättar med kardemumma (istället för vaniljpulver), grädde och hallon. Gott och verkligen mättande.
Dagen började tidigt med min dansklass kl 8, frukost och sedan tillbaka igen för min HIIT-klass. Nu är jag färdigtränad för i dag. Funderade på att gå ut och gå en timme ockskå men det är så blåsigt att jag skippar det.

Så, nu har Storbritannien lämnat EU och de måste stå på egna ben. Ensam är inte stark i dagens samhälle utan man måste samarbeta och förr eller senare kommer brexit-anhängarna att inse att gräset inte är grönare på andra sidan ... om inte förr så när priserna på varor går upp. Det finns ju en orsak till att man blir medlem i olika saker, för att få rabatter och specialerbjudanden. Vem ska de skylla på då, för hittills har allt varit EU:s fel? Ska bli intressant att följa fortsättningen på dokusåpan.😏

I går åkte Steve och jag till Tooting för lite läcker srilankansk mat på Apollo Banana Leaf, det var några månader sedan senast. Maten var jättegod som alltid.
Vi fick sitta i det andra, större rummet och när vi kom var det bara vi, 30 minuter senare såg det ut såhär😊. Man besöker dock inte restaurangen för dess mysiga inredning utan endast för deras mat😏
De säljer ingen alkohol utan man får ta den med sig själv vilket jag tycker är jättebra. Det blir mycket billigare och så får man ta sina favoritdroppar.
Vi har inga större planer för kvällen men kommer kanske att promenera till Clapham Junction om en stund för att se oss omkring, inte för att jag behöver något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...