29 februari 2020

Ommöblering och överraskningssång

Glad lördag på er! Det verkar som om ni äntligen har fått snö i Norden😉. Här har vi faktiskt fått se solen ... mellan regnskurarna. Det var inte i går kan jag säga.

Lördagen har gått i allt annat än slappandets tecken. Jag började med två omgångar gym som vanligt och när jag kom från mitt andra pass hade Steve börjat tömma sin byrå med kläder och grejer i sängkammaren. I går fick vi äntligen den nya byrån klar och det var dags att börja möblera om i sängkammaren som sett för bedrövlig ut länge nu. När Steve burit ut sin lilla och trasiga byrå i massivt trä från typ 80-talet, började vi tömma två stora fyrkantiga rottingkorgar som vi också skulle slänga bort. Jag fattar inte varför vi köpte dem över huvud taget för typ 10 år sedan, för särskilt snygga var de inte, dessutom var de flätade och det kom in både damm och  katthår i dem😒. När vi rivit ut allt i korgar och byråer så såg det ut så här. Var skulle man börja? Kläder, mappar och annat smått och gott i en salig röra?!😒. Nå, vi plockade, sorterade och slängde bort och snart var sängen tom och vi 20 kg skräp lättare till sinnes😊. När Steve åkte till sin bowls-tävling fortsatte jag jobbet och böt sängkläder och tvättade två tvättmaskiner så nu känns det riktigt fräscht. I morgon städar vi resten av lägenheten.

När jag tvättat den första maskinen tog tvättmedlet slut och jag gick till shoppingcentret för att köpa mer. Jag svängde samtidigt in på TK Maxx en snabbis och kom naturligtvis inte ut tomhänt. Förutom en liten box för mina solglasögon så hittade jag de här häftiga ytterkrukorna som ser ut som papperspåsar. De är av papper på utsidan och plast på insidan och kommer med många olika tryck och storlekar. De är jättecoola och jag tror faktiskt jag ska gå tillbaka i morgon och köpa fler om de finns. Såg att de tillverkas av ett företag som heter Scandi Home. Ta fast en titt på deras hemsida: www.scandhomelondon.com
Så det har varit min lördag hittills och jag kommer nog inte att göra måna knop mer i dag.

I går bjöd Steve mig på fen födelsedagsmiddag på den nordafrikanska restaurangen Azou i Hammersmith. Det är nästan exakt två år sedan vi var där senast så det var verkligen hög tid. Ägaren var på plats och sitt charmiga jag som vanligt, alltid lika glad och pratsam😊
Det var helt fullt när vi var där och det förstår man, maten är väldigt bra.
Jag beställde lammkorvar i tomatgryta till förrätt och till huvudrätt provade jag på en nyhet på menyn, lammköttbullar i tomatsås och ägg. Det har blivit mycket lamm den här veckan, och jag som vanligtvis inte tycker att lamm är sådär jättegott😄 Men, välkryddat som här och välstekt som på Ritz så smakar det verkligen gott.
Bäst när Steve och jag satt och väntade på våra efterrätter kom ägaren in med baklava-kakor som han stuckit ner ett brinnande ljus i, sjungandes Happy Birthday To You med hög röst. Han fick också alla andra i restaurangen att stämma in. Gud så jag skämdes, det här har alltid varit min största skräck😂. Steve hade uppenbarligen tipsat ägaren om att jag fyllt jämnt i veckan när han steg upp för att gå till toaletten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...