21 februari 2020

Veckans program

Glad fredag på er alla! Det borde vara fredag varje dag, bästa känslan när man har lediga dagar framför sig.

Såg att jag inte skrivit sedan i lördags så då är det bara att börja bakifrån, från lördag kväll som vi spenderade på den franska bistron Ma Cuisine Bistrot. Restaurangen var full som vanligt. Vi hade båda kollat på menyn på restaurangens webbsida och hittat många goda rätter, men som så ofta så var den föråldrad😒. Den nya menyn var ok men inte in närheten av den gamla.
 Min lilla men ganska dyra tallrik med stekta räkor ...
 och huvudrätten med gåsbröst och tillbehör, som inte var illa alls. Vi lyxade till det med en Uber när vi åkte hem eftersom det inte gick någon tunnelbana till Kew vilket skulle ha inneburit två bussar.
 I måndags lyssnade jag till parlamentets tidigare talman, John Bercow (han som ofta ropade "ORDER, ORDER" när diskussionerna hettade till för mycket), som kommIt ut med sina memoarer. Han var mycket intressant och gav ett väldigt trevligt intryck, rättvis och ärlig, egenskaper som få politiker äger. Han gav sina fd kollegor i parlamentet både ris och ros ... kanske mest ris😊. Han var också väldigt bra på att härma sina kollegor, speciellt Boris J.
 Åhörarsalen var fylld till bristningsgränsen.
I tisdags träffade jag min svenska kompis Cecilia som var i London några dagar på möten. Vi åt middag på restaurangen Ceru i South Kensington som serverar mat från östra Medelhavet. Vi beställde smårätter som vi delade på, bland annat halloumi ...
havsabborre och ...
lammköttbullar. Vi har inte träffats sedan jag var över till Göteborg för hennes inflyttningsfest.
 Månadens bästa shopping måste vara mina lätt glittrande skor som kostade 4,95 pund kostade dom. Jag reorna här, inga fjuttiga 30 % utan snarare 80 %.
 Jag har också köpt en cool college från TK Maxx, perfekt att mysa i när man jobbar. Bakom tröjan hänger en karta där man skrapar fram de länder man varit i. Jag har skrapat och skrapat men än finns det länder att utforska.😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...