29 maj 2020

Sommar i London

Så är det fredag igen och jag njuter😎. Vädret har varit helt fantastiskt hela veckan, riktiga sommartemperaturer.

Här går livet sin gilla gång, jag jobbar största delen av dagarna, tränar och ligger sedan i parken ett par timmar. Steve brukar oftast promenera till Clapham Junction på förmiddagen innan det hunnit bli för varmt och besöka ett par stora matvaruaffärer där. Jag är nu fullständigt informerad om Lidls kommande kampanjer. De har hållit både spanska och grekiska veckor och nu står den italienska veckan på tur😊.

För övrigt så kommer vi från och med måndag att få träffas 6 personer samtidigt men redan nu kan man se grupper på både 6 och 8 personer i speciellt parkerna. Enligt Steve så kommer också andra affärer än matvaruaffärer att kunna öppna från måndag, men man måste fortsätta köa in. Jag har noterat att de enda platserna där man nuförtiden håller sina 2 meters avstånd är när man väntar på att få gå in i en affär, väl inne så är alla avstånd glömda😏. Folk börjar helt enkelt tröttna.

I dag promenerade vi längs Themsen till Borough Market som har öppet; inte restaurangerna men väl alla stånd med frukt, grönsaker, ostar, bakverk etc etc.
Det var ordentligt lågvatten i Themsen.
London kan ståta med sina egna "sandstränder", men endast under en begränsad tid varje dag😊
Det var underbart lugnt på marknaden utan alla turister som brukar utgöra 2/3 av alla besökare.
Kvällens middag blev en grymt god fat head-pizza. Jag toppade min pizza med köttfärs, sparris och rödlök.
Något som är härligt svalkande i sommarvärmen är iskaffe.
Jag har också provat att göra eget gelégodis. Det innehåller bara 3 ingredienser.

Gelégodis
1,5 dl sockerfri saft
1/2 dl vatten
2 msk gelatinpulver

Gör så här
Koka upp vätskan, vispa ner gelatinpulvret. Häll upp i choklad/isformar och låt stå kallt tills det stelnat. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...