31 maj 2020

Söndag

God kväll på er, hoppas ni har haft en fin helg och fint väder. Här fortsätter sommarvärmen och på eftermiddagen lade jag mig i parken ett par timmar och njöt.

De här fina röda rosorna köpte jag till mig själv för en billig peng på Waitrose i dag. Bakom rosorna ser ni kattgräs som vi tänkte att Busen skulle kunna tugga på istället för ros- och tulpanbladen. Ännu har han inte visat något större intresse, det är inte lika roligt att göra sånt som han får😉
Dagens hemlagade gelehjärtan. Den här gången använde jag sockerfri saft av svarta vinbär och äpple. Mmmmm😋
I går besökte Marie och jag Angela och satt och njöt i hennes bakgård med cava och lite småplock. Hon bor i ett så mysigt hus, är nästan lite avundsjuk😊
Vi satt och pratade och plötsligt hade fyra timmar gått. Vi satt ute i solen hela tiden och den i kombination med cava får en att vilja gå och lägga sig redan kl 22, vilket jag gjorde😏. Några som inte verkade vara minsta trött var några grannar i ett hus mittemot. Vi har nu "tillåtelse" att samlas i grupper om 6, men utifrån allt gapande, applåderande, skrikande och skrattande därifrån så var de säkert minst 16, tur vi har sängkammaren åt andra hållet.😊
I går beslöt jag mig för att prova på femdagars hemleverans av mat (frukost, mellanmål, lunch och middag) från ett företag som heter Love yourself. Jag fick tipset av vår granne mittemot som börjat använda dem då han varken kan och har lust att göra mat och uppenbarligen tröttnat på pizza och curry var och varannan kväll😏. De levererar varje kväll och så behöver man bara värma upp måltiderna nästa dag. Det finns många olika koster att välja mellan och jag valde Keto som är mer eller mindre samma som LCHF, dvs. lågkolhydratkost. Jag får återkomma senare med utvärdering.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...