26 juni 2020

Värmebölja och envis katt

Hej i värmen, hoppas ni inte smälter. Det är nästa så att vi gör det här i London, över 30 grader i en storstad med svart asfalt och tegelbyggnader är inte det ultimata😅. Vår fläkt har gått dygnet runt i nästan en vecka nu och den har verkligen varit räddaren i nöden. I morgon ska det dock bara bli 21 grader så ett dropp på cirka 10 grader. Det är tvära kast. Jag gjorde dock ett 90-minuters träningspass på tyska med Dr Daniel Gärtner, svettigt men OK framför fläkten😅

I morse åkte Steve till Clapham Junction och han sa att värmen måste ha stigit människor åt huvudet; folk gapade och svor åt varandra, tutade i sina bilar, det var världens kaos.😬

Nu har det gått en vecka sedan jag skrev senast igen och jag börjar med förra lördagen när jag, Angela och Marie möttes upp igen, den här gången för takeaway-mat och cocktails från en restaurang i Putney. Maten och drinkarna njöt vi av utanför en pub i närheten som hade ett träbord. Man kommer inte närmare en pub än så här på ännu en vecka.
Det var mycket folk i farten på grund av det fina vädret.
Minitortillas fyllda med olika jättegoda fyllningar, vi delade på kycklingfyllning och rostad blomkålsfyllning.
Som sagt så har det varit jättevarmt här och när Steve såg att Lidl skulle sälja kylmattor för husdjur så åkte han in tidigt i går morse och fick det sista exemplaret åt Busen. Det fick han ingen uppskattning för😂. Busen luktade lite nyfiket på mattan och sedan laden han sig bredvid den, han provade inte ens att stiga på den.
Det enda sättet att få honom på mattan är att placera en av hans älsklingslådor på den, då går det😀
Sent i går kväll så provade han att ligga med huvudet på mattan men det är också allt.
I morgon ska Angela och jag åka hem till Marie på eftermiddagen och se var hon bor. Får inte glömma att ta ett av mina munskydd med mig för det är kvar på att bära dem när man åker tåg, buss, tunnelbana och taxi. Jag har faktiskt inte åkt tåg sedan i mitten av mars😮

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...