13 februari 2021

Promenader och storstädning

Glad lördag på er! Vi vaknade till en kall men solig och vindfri dag, så när jag ätit frukost klädde jag mig i lager på lager och gick på promenad med en ljudbok i öronen. Jag fick ett par fodrade läderhandskar till julklapp av mina föräldrar för två år sedan och de har verkligen kommit till nytta i år. De håller värmen så otroligt bra, bra när man är så frusen och händerna som jag.

Promenaden gick gata upp och gata ner😊
När jag kom hem satte vi igång att storstäda inför nästa veckas 4 besök av fastighetsmäklare. Vi höll på i två timmar men är ännu inte klara även om vi kommit en bra bit på vägen.

I går tog jag bussen till Hammersmith där jag mötte en kompis för ett par timmars promenad. Vi gick bland annat till Holland Park vid High Street Kensington. Parken var full av hundar, det perfekta stället för "undrasspotting"😊. I går var det dock inte lika skönt väder; samma temperatur men blåsigt. Efter promenaden var det sköt att sätta sig på bussen hem igen, men det var jättekul att kunna träffa en kompis.
 
På kvällen bäddade jag ner mig i soffan, öppnade en lite flaska champagne och tittade på senaste avsnittet av Wahlgrens värld. Lyx😊.
Busen gjorde det han gör bäst, tiggde kattgodis.😼
Nu sitter jag och slappar på soffan och småjobbar. Snart ska jag hoppa i duschen, blanda till en röd "alla hjärtans dag"-cocktail åt oss och sedan blir det trerätters middag. Ska bli ganska skönt att slippa spendera tid på att tillaga rätterna från grunden ... förutom köttet då, men det får Steve steka😋

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...