6 februari 2021

Promenader och middagar

Hej på er. Tänkte jag skulle försöka tvinga fram ett inlägg igen. Här händer absolut ingenting så det är svårt att hitta på saker att skriva om😏. Dagarna består av jobb, promenader och träning typ.

I går var jag i alla fall ute på promenad runt Putney Village med en kompis i det vackra vädret. Jag visste inte ens att det fanns en Putney Village innan jag tittade på kartan kvällen före för att hitta promenadmål. "Byn" ligger undangömt i en liten skog inte långt från Putney centrum. Ofta är bostadsområden som kallas Village väldigt fina och bebos främst av rika människor som har råd att köpa de dyra husen. Den här byn var inget undantag.

Nu börjar vårblommorna titta upp
Hela gräsplätten var fylld av lila krokus.

Kvällens middag blev hemleverans från den srilankanska restaurangen i Tooting och den här gången hängde Steve också med på middagen. Så gott men ganska kryddstarkt.

Busen fick fredagsmys i form av en nyvaken och slö fluga. Han älskar att fånga flugor och han vet precis vad man menar när jag säger "flogo" (fluga på dialekt, han lyssnar endast till dialektordet😀). Då lyfter han huvudet och kommer springande. Han jamar också på ett speciellt sätt som han endast använder när det kommer till flugjakt. Steve och jag tittar dock alltid bort när han äter flugor för det är så himla äckligt, men vad gör man inte för sin katt😬


I onsdags beställde jag hem mat från en georgisk restaurang; kåldolmar och en slags nötpasta inlindad i aubergineskivor (de rårörda lingonen var mitt eget tillägg). Det var helt ok men jag gör nog bättre kåldolmar själv. De bästa restaurangkåldolmarna åt jag på en fantastisk ungersk restaurang i Soho som nu tyvärr har stängt för gott😢


I kväll blir det covidmiddag igen men tills dess blir det väl lite jobb och träning. Det ska regna största delen av dagen vilket inte inbjuder till några promenader. I morgon har de till och med lovat snö igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...