16 februari 2021

Alla hjärtans dag-middag och i bostadssälj- och köptankar

Hej hej. Hoppas ni har haft en bra dag hittills. Här har det varit lugnt, förutom besök av två fastighetsmäklare för att vi ska få reda på hur mycket vi kan få för vår lägenhet. När vi har en liten hum blir det enklare att söka vår nya bostad.

Fastighetsmäklare får fortfarande göra hembesök under nedstängningen ... annars skulle det bli aningen svårt att göra värderingar😏. De måste dock bära mask så allt Steve och jag såg av deras ansikten var ett par ögon😷. På torsdag har vi två till inbokade och sedan får vi väl besluta oss för vem vi vill ska sälja vår lägenhet. Sen börjar stressen, att köpa/sälja bostäder i England är verkligen inget nöje precis.😬

I går hade vi helt underbart väder här, 14 grader och nästan helt vindstilla. Efter att ha vikttränat hemma tog jag en entimmes promenad, det var helt enkelt för härligt väder för att sitta inne.

Så här fina röda tulpaner köpte jag till mig själv i lördags. Tulpaner är helt klart en av mina favoritblommor.


 Och här kommer lördagskvällens Alla hjärtans dag-middag, till största delen färdiglagad (köpt på Waitrose).

Vi började dock med en underbar Hallondaiquiri som jag gjorde så här.

Ingredienser (1 cocktail)
1/2 dl färska hallon
1/2 färskpressad lime
2 cl sockerfri sockerlag (lika delar vatten och lika delar sötning)
5 cl vit rom (t.ex. Bacardi)

Gör så här
Gör hallonpurén först: Mixa hallon och färskpressad lime med stavmixer.
Fyll en shaker med is och häll ner hallonpuré, sockerlag och vit rom och skaka.
Häll upp i cocktailglas.
Till förrätt blev det lax och räkor i väldigt god sås. Jag skulle ha kunnat äta tre förrätter. 
Till huvudrätt stekte Steve rumpstek som blev perfekt Medium. Steve är väldigt bra på att få stekar precis rätt😋. Till köttet åt vi ugnsblomkål och ost samt gräddig spenat.
Även om jag blev proppmätt av huvudrätten så orkade jag ännu några skedar chokladmousse i chokladskål med "guldpulver". När jag inte orkade mer så fick Steve äta upp resten.😊 Det var verkligen en fantastisk måltid. Rödvinet som hörde till måltidserbjudandet var också en fullträff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...