27 februari 2021

Soliga dagar och födelsedag

God morgon från ett soligt London. Tänkte jag skulle gå ut på en tidig promenad i solen när jag skrivit klart inlägget för enligt väderleken ska det bli molnigare till eftermiddagen. Jag kan lika gärna styrketräna efteråt.

I går var jag ute och gick med en kompis. Det var helt fantastiskt väder hela dan och det ville man inte slösa bort. Det kändes som om hela London kommit på samma tanke och under ett par timmar kunde man nästan inbilla sig att det inte var någon nedstängning😏

När jag kom hem gick jag till mataffären och shoppade ingredienser till kvällens coronamiddag och sedan satt/låg jag på soffan resten av kvällen. Jag hade hunnit med 45 min helkroppsträning med vikter också innan jag gick ut på promenaden så benen kändes ordentligt sega😊

I torsdags fyllde jag år, 51! Jisses vad åren rusar iväg och jag har absolut inte tid att slösa bort dagarna med att sitta i karantäner. Jag känner mig fortfarande som 35 mentalt och 25 fysiskt (inte när det kommer till rynkor dock😀), för jag är absolut minst lika stark nu som när jag var i 20-årsåldern, starkare faktiskt om man ser till de vikter jag använder nuförtiden. Jag var antagligen latare när jag var yngre och brydde mig inte nämnvärt om att hela tiden blir starkare😁.

Jag är ingen storfirare av mina födelsedagar, men Steve och jag brukar alltid gå och äta på restaurang på våra födelsedagar. Det gick ju inte i år av förståeliga skäl och då tappade jag totalt lusten att "fira". Jag köpte en liten flaska champagne som jag drack framför datorn när jag jobbade. Glamoröst😁. Nå, i kväll blir det coronamiddag som vanligt och snart ska jag snart sätta igång med efterrätten som ska stelna i kylen i flera timmar.
Så här ser det ut överallt när man passerar butiker och restauranger som tvingades stänga efter jul, många har till och med juldekorationerna uppe. Det är som om tiden har stått still. Få se hur många butiker, restauranger och pubar som öppnar sina dörrar igen i april och maj när det är tillåtet.😕

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...