27 april 2021

Tankeläsning

Hej på er. Hoppas allt är bra med!

Jag har suttit och pusslat några timmar nu på kvällen. Det är väldigt beroendeframkallande och när man kommer igång är det väldigt svårt att sluta, bara en bit till, och så har man suttit ännu en timme.😊 Jag byggde färdigt det här tusenbitarspusslet i helgen och i dag började jag med ett nytt.

Busen, liksom de flesta andra katter är väldigt intresserade av fåglar. Genast han ser en duva som landar på taket utanför kommer han rusande på låga ben och sitter och tittar utan att blinka tills den flyger iväg.😼
Vanligtvis sitter han dock så här och tigger kattgodis, och om jag försöker knuffa bort honom (det blir lite enerverande i längden) bli han arg😏.
Nu till något annat. Det hände en intressant sak i går. Jag skulle koka ett par ägg men glömde sätta på timern. 30 minuter senare slog det mig, ÄGGEN!!! Jag rusade till köket och drog av kastrullen där äggen hoppade runt i 1 dl vatten. När jag kom tillbaka till vardagsrummet satte jag på TV:n för att titta på en film på Netflix som vi ser på TV via nätet. När vi sätter på TV:n kan det ibland komma ett slumpmässigt meddelande från Alexa på skärmen, en funktion vi aldrig använder, och jag trodde inte mina ögon när det stod "How long should I cook hard boiled eggs" (Hur länge ska jag koka hårdkokta ägg). Jag hade varken sagt ordet ägg högt (det var bara Busen och jag hemma) eller googlat någonting med ägg så det var verkligen lite konstigt. Man kan ju styra både TV, mobil och annan elektronik med rösten nuförtiden, men jag har aldrig hört att man kan göra det med tanken😮. Ett råd, tänk er för innan ni tänker!😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...