22 april 2021

Första pubbesöket sedan december

Hej på er! Jag har loggat ut från jobbet och när jag skrivit klart inlägget så ska jag se några avsnitt av den svenska komediserien Sjölyckan som visar på TV4. Den är riktigt bra. Jag gillar att kunna plöja flera avsnitt efter varandra.

I tisdags träffade jag min kompis Angela på den mysiga puben White Hart nära Barnes Bridge. Det är mitt första pubbesök sedan början av december och som jag längtat!

Jag hade bokat bord till oss vilket nästan är ett måste för tillfället för att ha en chans att få ett bord då man bara får sitta utomhus. Det innebär att de stackars pubar och restauranger som inte har uteplats måste hållas stängda till mitten av maj.

Man kunde inte klaga på utsikten (Barnes Bridge), en av orsakerna till att jag gillar den här puben så mycket. 

Mmmm, alkolhol smakar som bäst på puben.
Vi beställde också in lite mat; en lite medioker "krabbsallad" men jättegoda fritterade halloumistickor.
Vi satt så länge vi kunde (man får bara sitta ett visst antal timmar för tillfället) och när det var dags att åka hem så höll solen på att gå ner över Fuller's bryggeri och den glittrande Themsen.
För tillfället så kan jag inte hålla mig från att publicera veckans blommande träd. Man blir på riktigt gott humör när man ser dom. Våren har också varit kallare än normalt i år och det verkar ha lett till att träden inte blommar ut lika snabbt som tidigare.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...