25 april 2021

Helgen

Så har nästan hela veckoslutet svischat förbi. Jag har dock spenderat största delen av det med att jobba. Jag har stigit upp kl 7 varje morgon och jobbat till tretiden på eftermiddagen. Projektet ska skickas in på onsdag så det ska bli så skönt att få det gjort.

I går tog i alla fall Steve och jag tåget ut till Kingston för att gå i affärer. Förutom att alla bar ansiktsmasker inomhus och en del även utomhus så skulle man inte ha kunnat tro att det pågick en pandemi. Situationen i England är dock väldigt bra för tillfället men så har också 95 % av alla över 50 fått minst en dos.

Vi köpte ingenting men det var kul att vandra runt i affärer igen.
Fredag kväll hade vi en liten coronamiddag igen men den här gången beställde vi huvudrätten från vår srilankanska favorit.

Jag blandade dock till en drink medan vi väntade och det blev den här favoriten i repris. Så fräsch och god.😋

El Diablo
Killen som levererade maten hade seriösa problem att hitta vår adress och då ger jag alltid extra detaljd information om hur man hittar vår dörr, som ligger på baksidan av trevåningshuset. Jag satt säkert i över 5 minuter och förklarade och upprepade samma instruktioner om och om igen, det finns en gräns för hur många sätt man kan förklara samma sak. Tillslut fick vi äntligen vår mat, eller jag måste gå ner ut på gatan så att han kunde se mig😏. Nå, han ringde i alla fall, bättre än att de ger upp och dumpar maten någonstans utan ett pip, det hände också en gång och jag fick beställa på nytt😠
Till efterrätt gjorde jag den superenkla chokladmoussen, 3 ingredienser är allt du behöver.
Nästa veckas plan är intensivt jobbande fram till onsdag och pubbesök på torsdag med Angela. Det ser dock ut som om det ska regna just då, den enda regniga dagen under de kommande 10 dagarna😒. Det kan dock ändra sig och brukar oftast göra det. Det är inte så jättehejsan att sitta i en icke övertäckt beer garden i hällregn och 12 grader😊. Jag har också bokat pubmiddag till Steve och mig för lördag. Jag drar verkligen mitt strå till stacken för att stödja pubarnas överlevnad.😀


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...