2 maj 2021

Valborgshelgen

Hej på er. Hoppas allt är väl med er. Steve är och träffa sina kompisar som han gör de flesta söndagarna och jag har jobbat, tränat och promenerat. Inget nytt under solen med andra ord😊

Jag passerade den här gräsmattan som täckts av fallande blomblad från ett träd och kunde inte hålla mig från att ta ett foto.
Till middag blev det scotch eggs som jag fick inspiration till från gårdagens pubmiddag. Jag har gjort rätten flera gånger tidigare men helt glömt bort dem. Normalt friterar man dem medan jag grillar dem i ugnen, blir hälsosammare så men minst lika gott. Jag åt en sås till som jag blandat ihop av majonnäs och chilisås.
I lördags tog Steve och jag tåget ut till ett av våra favoritområden i sydvästra London, Teddington, som ligger alldeles vid Themsen. Jag hade bokat bord på puben The Anglers, vars beer garden är nästan tre gånger så stor som själva puben. De har med andra ord inga större problem att få verksamheten att gå runt nu när man bara får äta och dricka inomhus. Man måste dock klä på sig ordentligt, för det blir kyligt när solen går ner.😬 Det är dock kul att se alla glada människor igen.😊
Jag beställde ett scotch egg till förrätt
Och kyckling med blomkålspuree, spenat och krossad potatis till huvudrätt. Steve beställde en pizza och sen åt han upp all potatis som jag ändå skulle ha lämnat.
På fredag blev det ännu ett pubbesök, den här gången tillsammans med Angela i Twickenham och puben Sussex Arms. Vi kom dit redan kl 14 eftersom det var den sista lediga tiden den dagen, alla senare tider var fullbokade. Jag ser fram emot när man kan sitta inomhus på pubar och restauranger igen och slipper denna bokningsstress.😏

Den här puben är en dröm för Ale-älskare. De har hur många olika sorter som helst på kran och byter regelbundet. Jag är tyvärr inget fan av Ale och höll mig till vin och champagne. Det var ju trots allt Valborg och då ska man dricka champagne🍷😋
Jag beställde friterad bläckfisk och tomatsallad med mozzarella till middag. Först blev det fel och de gav mig friterade lökringar istället, en rätt som jag aldrig fattat vitsen med. Jag skickade den tillbaka och fick tillslut bläckfisken. Tomatsalladen var ok men det finns en gräns för hur mycket tomat man kan äta😏
Det blev både ett, två och tre glas bubbel och när våra 2 bokade timmar vid matbordet var slut kunde vi flytta till ett bord längre ut i trädgården som man inte behövde boka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...