12 september 2021

Några bilder från veckan

Hej, hej😃 Här kommer några bilder från vad jag har gjort den här veckan.

Jag har jobbat på ett par stora projekt men har ändå sett till att kunna åka till Steves bowlsklubb tre gånger den här veckan för att se när han tävlat. Nästa vecka är sista spelveckan innan planen stängs för säsongen och alla stressar för att hinna spela sina klubbtävlingar för nästa lördag spelas klubbfinalerna.
I går mötte jag upp min kompis Mia i Gravesend för en roadtrip i Kent som ligger i sydöstra England. Kent kallas också Englands Eden eftersom det är väldigt bördigt, perfekt för olika odlingar och djurhållning. Mia har bil och det är det perfekta sättet att ta sig till de små och pitoreska byarna, även om småvägarna inte håller samma höga standarder som de flesta finländska vägarna. En stor del av småvägarna ha bara en fil och utbuktningar med jämna mellanrum som man kör in i om man möter en annan bil. Nästa steg upp är tvåfiliga vägar där man bara precis kan mötas, om båda fordonen kör så lång till sidan de slipper😏.

Vi besökte byar som Otford, Shoreham och Meopham. 
De hade lovat moln under dagen men istället så blev det en strålande solig dag, perfekt för en utflykt.

Älskar alla dessa cottages.
Mia och jag konstaterade att även om dessa småbyar är väldigt mysiga så skulle vi aldrig vilja bo i en, det skulle vara alldeles för tyst och lugnt. Jag vill ha nära till restauranger, pubar, barer, teatrar, museer och andra aktiviteter.
Vi åt en god lunch i en pub garden och de snålade verkligen inte med varken laxen ...
eller kycklingrätten.😋 På kvällen tog jag tåget hem igen och var hemma exakt en timme efter att Mia släppte av mig på tågstationen. Inte dåligt alls med tanke på att jag måste ta två tåg och en tunnelbana. Ibland flyter det😊
När jag var borta gav jag Steve i uppgift att dammsuga lägenheten, men i morse såg jag de här tassavtrycken på mitt vita skåp i vardagsrummet ... undrar hur Busen lyckats få svarta tassar, det är ju inte så att vi har en öppen spis här😁
I kväll ska Steve och jag äta middag på en italiensk restaurang i Putney, inte långt härifrån. Det var hans andra uppgift som jag gav honom i går, att boka en restaurang.😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...