27 september 2021

Turkiskt, italienskt och annat ditt och datt

Hej på er. Hoppas ni hade en trevlig helg. Vår helg har varit tämligen händelselös, Steve har jobbat båda morgnarna som vanligt och jag ... har inte gjort det😊.

Jag åt ute både på lördag och fredag. I lördags åt vi på en italiensk restaurang i Fulham som heter Meridionale. Det var Steves tur att komma fram med en restaurang den här gången och han hade faktiskt hittat ett helt nytt ställe, som låg på norra sidan av Themsen till och med. Han brukar oftast välja ställen som vi besökt flera gånger tidigare av ren lathet, och gärna på vår sida av Themsen, men nu hade han riktigt ansträngt sig och tänkt utanför ramen😁

Det var en liten och mysig restaurang med bra service.
 
Jag beställde beef carpaccio till förrätt ...
och stekt havsabborre med grönsaker till huvudrätt. Det fanns tyvärr inte så många huvudrätter att välja mellan som inte var pizza eller pasta och två av dem var friterade, är inte mycket för panerat och friterat kött. Steve var jättenöjd så det blir nog fler besök dit.
I fredags träffade jag min kompis Jenny på middag i Victoria. Hon bor vanligtvis i Kent men jobbade några dagar i ett stånd på Chelsea Flower Show. Hon har nyligen börjat jobba på ett litet företag som ägs av självaste filmregissören Guy Richie och Madonnas fd man.

Vi åt på en turkisk restaurang som heter Kazan Restaurant.

Jag valde endast ett gäng smårätter men var nästan proppmätt efter den första, som var friterade bläckfiskringar. Det var lite väl mycket frityr för min smak men man kunde alltid skrapa bort en del.
Jag beställde också grillad halloumi och korv på nötkött samt en julig rödbetssallad. Vi satt och åt och pratade ett par timmar innan Jenny åkte hem till Kent igen. Hon hade stått 11 timmar i sträck under två dagar så man kan förstå att hon var slut.😬
När jag kom hem var Busen redo att få baken kliad. Det är det bästa han vet och kurrar alltid högt och ljudligt😻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...