11 oktober 2022

Mathelg

Trevlig måndag på er ... tänkte jag skriva ... men det är ju tisdag😏

Här visar vädret sig från sin bästa sida med sol och temperaturer på 17-18 grader på dagen. Inte mig emot.

Mycket av helgen gick i ätandets tecken, förutom de vanliga gymbesöken. Jag älskar att äta på restaurang och här i London finns alla världens kök. Ett himmelrike för en foodie som jag.

I söndags träffade jag min kompis Mia på restaurang OXBO Bankside som ligger i hotellet Hilton, bara ett stenkast bakom Tate Modern. På helger har de en grymt god buffé där man kan äta obegränsat med förrätter och efterrätter samt brunchrätter (pannkakor, omelett etc som tillagas efter beställning). Till erbjudandet hör också tre huvudrätter som man delar på. Man betalar endast 36 pund för kalaset vilket är superbilligt.

Första tallriken från förrättsbordet; fisk, skaldjur och kött.

När vi ätit nog av förrätten kom huvudrätterna som var kummel, lamm och något vegetariskt. Här började vi båda känna av mättnaden😬
Det är ett populärt ställe. För 19 pund till kan man också få obegränsat med bubbel men vi skippade det den här gången.
Varken Mia eller jag är några dessertätare, men när det nu ingick i priset så kände vi att vi måste "offra" oss.😏 Jag fokuserade bara på några av rätterna men gott var det. Lemon posset, creme brulee, minichokladmuffins och chokladtryffel. Efteråt satt vi mest och pustade och stönade och jag bestämde mig för att promenera tillbaka till Waterloo Station istället för tunnelbana för att få maten att sjunka ner.

Jag har nu varit hit 4 gånger, åtmistone, och det blir nog fler.
I lördags hade Steve och jag tänkt prova en pakistansk restaurang i stadsdelen Norbury som lär vara bra. Det blev det inget av på grund av tågstrejk, igen. Istället trängde vi in oss i en fullspäckad buss och åkte till samma nepalesiska restaurang som för ett par veckor sedan. Är det lördag så vill jag äta ute, strejk eller inte.

Det verkade dock som om det var lite kaos i köket den här kvällen för rätterna kom mycket långsammare än förra gången. Det gick dock ingen nöd på oss som åt i restaurangen för det var bara bra med lite paus mellan rätterna. Det var dock irriterande för de som beställt mat för avhämtning som hamnade att sitta minst 30 minuter innan de fick sina beställningar. Engelsmän brukar ha ganska långt tålamod men nu blev även de irriterade och började klaga😏 Ett bord med runt 10 personer väntade två timmar innan de fick sin mat, men det berodde på att deras beställning försvunnit under den 20 meter långa promenaden till köket. Jag hade nog inte hållit ut lika länge som dom innan jag sagt till, men de verkade nöjda så länge de fick sina drinkar.😁

I dag blev det uppvärmd nepalesisk mat till middag och i morgon blir det samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...