29 oktober 2022

Livet genom en kunglig lins

Trevlig helg alla! Har hunnit med båda mina morgonpass på gymmet och när jag har skrivt färdigt det här inlägget tänkte jag ge mig ut på en promenad med ljudbok i öronen. Det är 21 grader här i dag och det ska utnyttjas😎. Det har aldrig varit så här varmt i slutet av oktober under de nästan 20 år jag bott här, men jag klagar inte. Jag är inget fan alls av den råkalla engelska hösten och vintern så ju längre jag slipper den desto bättre.

I onsdags träffade jag de här trevliga damerna på lunch. Anne, till höger och som ordnade lunchen, har jag känt i ganska många år nu och de två andra har jag lärt känna via henne. Vi åt först lunch på restaurangen Kensington Palace Pavillion innan tre av oss gick på en fotoutställning i Kensington Palace.

Maten var helt ok och så här vackert dekorerade de en cappuccino.

Efter lunchen gick vi som sagt på en utställning med foton av den brittiska kungafamiljen ända sedan kameran uppfanns i princip.

De mest intressanta var foton från de senate 30-40 åren eftersom man känner (till) personerna.
 
Det här är ett bra foto av "bröderna", men min fotovinkel får prins Harrys hår att lyfta på ett konstigt sätt😁

Det här är också ett gulligt foto av drottning Elisabeth och Prins Philip.
De här tre fotona av Prince Williams och Kates barn har Kate själv tagit. Det är oftast hon som tar fotona av barnen som sedan publiceras för allmänheten.
Det här fotot föreställer drottning Victoria och några av hennes barn. Huvudet på Victoria har dock avlägsnats och enligt beskrivningen bredvid fotot så var det Victoria själv som suddade bort det, hon var nämligen inte nöjd med hur hon såg ut😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...