12 november 2022

I min mobil

Hej på er, hoppas helgen har varit mysig hittills. Här har vi haft 17 grader och sol så efter mina vanliga två lördagspass på gymmet gick jag ut och gå med en ljudbok i öronen efter frukost. Näst vecka kommer det att bli mer normala vintertemperaturer igen så det gäller att njuta av värmen medan man kan.😊

Mina julkaktus och skottet har i alla fall vinterkänsla och har massor av blomknoppar. Jag tog det här skottet för flera månader sedan och har inte kommit mig för att sätta det i jorden ännu, men det hindrar det inte från att blomma😁.

I torsdags åt Angela och jag middag på vår favorit Little Bird i Battersea. Vi såg att vår absoluta favorit Butter Chicken fanns på menyn igen efter sommaren och vi hade båda längtat efter den i flera dagar😋

Vi började dock med var sin drink, jag en French 75 som var lika god som när jag gör den själv.
Förutom Butter Chicken-rätten beställde jag in Beef Tataki och Tonfisk Sashimi. Jag har beställt dem nästan varje gång, men vad gör man när de är så goda.😊
Lugnet före stormen på restaurangen. När vi gick därifrån var den packad till sista stolen.
Butter Chicken-rätten var dock en stor besvikelse. Den var blaskig, innehöll knappt någon kyckling och kycklingen den innehöll var senig. Den skulle också innehålla rostade mandelspån för extra textur, men de spånen kunde man räkna på ena handens fingrar. Däremot fanns det massor av chili. Butter Chicken hade blivit Butter Chili. Vi var så otroligt besvikna att vi klagade och de tog bort våra BC-rätter från notan vilket var helt rätt, speciellt då vi knappt ätit något av dem. Om de inte kan hålla uppe kvaliteten på en rätt så ska de inte servera den heller😠. Får se när jag går dit nästa gång. Så otroligt frustrerande när en restaurang man verkligen gillat låter kvaliteten på maten sjunka.
Som ni kanske har märkt så är det väldigt inne med skor med tjocka sulor just nu. Jag har också påverkats av modet och köpte de här kängorna för ett par veckor sedan. Nu gäller det att använda dem så mycket som möjligt medan de är moderna😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...