30 november 2022

Julshopping

God kväll på er! Jag är precis hemkommen från lite julshopping i det jättestora shoppingcentret Westfield i stadsdelen Shepherds Bush i västra London. Jag är dock ganska lyckligt lottad för det går buss direkt dit härifrån Wandsworth så man slipper byta buss eller tåg med eventuella shoppingpåsar.

Jag åkte vid 13-tiden för att slippa rusningen och kan nu konstatera att mer eller mindre alla julklappar är inhandlade. Jag köper nuförtiden bara åt mina föräldrar och guddotter så det är inte alltför betungande😊

Efter shoppingen tog jag en sen lunch på mitt vanliga ställe, Tapas Revolution. Jag brukar inte äta på kedjor, men det är det enda som står till buds här. Jag tänker dock som så att Tapas Revolution nog är restaurangen med den mest hälsosamma menyn med massor av kolhydratfria eller lågkolhydratalternativ. Allt görs dessutom på plats, så inga mikrovågspling😊

Jag unnade mig ett glas cava till maten.
Jag beställde kroketter med spansk skinka och bechamelsås ...
och spett med grillat kött, tomater och paprika och en grön örtsås. Det var riktigt gott.
Nu är jag som sagt hemma och har tänt både ljus och Nykarlebystjärnan och satt mig i soffan. Steve jobbar sent i dag så det är bara Busen och jag hemma. Han har fått sina torkade köttkuber så han är också nöjd ... i cirka 30 minuter😏

Här är mina senaste träningsskofynd som jag shoppade på TK Maxx förra veckan för ca 35 pund. Det är billigt för ett par Adidas. Jag sliter ut minst ett par träningsskor om året och alltid på samma sätt; det blir hål i skon vid höger tå. Jag fattar inte varför det alltid blir hål där?! Min höger fot är mindre än vänster och naglarna är varken uppåtstående eller långa😕
Jag tränar hemma ca 3 dagar i veckan då det saknas intressanta lunchklasser på gymmet och då har jag ofta den här PT:n som övervakar mig😂 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...