4 januari 2023

Årets första vecka

Hej på er, nu har jag varit i London i nästan en vecka, tiden rusar iväg. Dagarna har mest bestått av jobb och träning. I morgon är dock jobbkalendern nästan tom och då vill jag hitta på något roligt ... vad som nu är möjligt när det är tåg-, buss och tunnelbanestrejk😠. Inte alla linjer strejkar, men det är lite meckigt att försöka hitta alternativa vägar.

Resan tillbaka till London gick utan några missöden, jag fick till och med kappsäcken😉. Mina kompisar Cecilia och Björn åkte tillbaka till London med samma flyg, och fick chansen att spendera timmarna innan Londonflyget avgick i Finnairs lounge tillsammans med dem som Björns gäst. Det är väldigt avslappnande att sitta där och kunna äta och framförallt dricka gott i väntan på nästa flyg.
Utsikten är lika vacker varje gång man flyger över London kvällstid.
Nyåret var vääääldigt lugnt. Jag drack varken vin eller bubbel men väl ett par Margarita-drinkar.
Maten beställde vi hem från en srilankansk restaurang. Vi tänkte först köpa färdiga trerätters med vin från matkedjan Waitrose eller Marks & Spencer, men de hade tyvärr inga färdiga nyårsrätter. Jag hade för mig att vi gjorde det i fjol, men jag kanske minns fel. Vi gick och la oss redan 22.30 för då hade vi "festat klart" och jag hade redan slumrat till på soffan ett par gånger😏. Det blir nyår vare sig man är vaken vi tolvslaget eller ej.
I går var vi ett litet gäng som träffades för middag på en hotellrestaurang norr om Hyde Park. Maten var inte något att skriva hem om (hotellmat är sällan det), men det var jättekul att träffa alla och höra vad de gjort över jul och nyår.
Jag och Angela skulle båda till Notting Hill varifrån våra bussar gick, och eftersom det ännu var tidigt på kvällen så tog vi ett par glas bubbel på en bar/restaurang i närheten av våra busstopp. Maten såg väldigt intressant ut så vi måste testa att äta där vid något tillfälle också.

Först hade vi tänkt besöka puben Churchill Arms där man går all in med dekorationerna både sommar och vinter, men alla sittplatser var upptagna och vi orkade inte stå. Jag rekommenderar dock alla ett besök dit. I puben finns en thailändsk restaurang med fantastiskt mat, den är inredd som en djungel eller växthus med levande växter. Inga fejkblommor där minsann.