2 oktober 2023

Packat och klart

Nu har jag både jobbat och packat klart och tänker slappa resten av kvällen. Ute mullrar åskan. Jag hoppas det blir ordentligt med blixtar och dunder för jag gillar åskväder ... lite som hattifnattarna😊.

I dag unnade jag mig en sen lunch på den italienska restaurangen Buona Sera i Battersea så att jag slapp köpa ingredienser hem. Enligt Steve har restaurangen legat där i säkert 20 år, men jag "upptäckte" den för första gången för ett par veckor sedan.

Jag beställde grillad fisk och skaldjur med grönsaker. Det var jättegott! Det lär nog bli fisk och skaldjur minst ett par gånger i Nice också.😋 Vi har redan bokat middag på lite "finare" restauranger två av kvällarna. Det är kul att vara impulsiv ibland, men när det gäller restauranger slutar det ofta att man hamnar på något turistställe där mikrovågsugnarna går varma, och missar guldkornen på någon dold sidogata.
Jag gillar att ta med mig en fysisk reseguide som jag kan bläddra i innan resan och på flyget. Då är jag inte heller beroende av WiFi och en fulladdad telefon.
Jag blir inte klok på varför katter gillar att sitta så nära hörn eller kanter, ibland så nära att de nästan faller av😏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...