28 oktober 2023

Shopping, kompisträffar och digital konst

 Trevlig lördag på er, hoppas helgen har börjat bra. 

Det verkar som om min årliga förkylning äntligen börjar ge med sig. Jag testade formen genom att på body pump på morgonen och allt kändes bra, även om jag fick snyta mig mellan låtarna😏.

I går tog jag bussen till Westfield shoppingcenter i Shepherds Bush för lite julklappsshopping och jag lyckades verkligen hitta något. Det är, eller har varit, Europas största urbana shoppingcenter, så det är massivt. Jag orkar aldrig gå igenom alla butiker, utan fokuserar kanske på 5 eller 6 där jag vet att jag har störst chans att hitta något.

På torsdag kväll var det dags för min och mina gymkompisars månatliga träff. Den här gången träffades vi hos en av tjejerna där vi bjöds på fingermat och vin och bubbel. Vi satt och pratade till efter elva, tiden bara flög iväg. 

I onsdags besökte jag, Angela och Anna-Kaarin en "digital konstutställning", kallad "Latent spaces", i stadsdelen Canary Wharf. Utställningen bestod i princip av bilder, ljus, ljud och rörelse som ständigt förändrades. Det var väldigt avslappnande och vackert och i några av rummen kunde man också sitta ner och följa "skådespelet".
I ett rum fanns hängande rep med glödlampor. Bra bakgrund för selfies😊
Efter utställningen hann vi med ett par drinkar på en cocktailbar i närheten innan det var dags att gå till restaurangen där vi bokat bord.
Blacklock är en fantastisk köttrestaurang som finns på ett antal ställen i London nu. Även deras sidorätter och såser är magiska. 
Nu är det spaghettipumpsäsong igen och jag har hunnit äta dem med både kycklingfyllning och köttfärsfyllning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...